top of page

7 טיפים ליצירת זמן איכות עם הילדים

עודכן: 1 באוק׳ 2020

אנו חיות בתקופה שבה עושה רושם שמעודדים אותנו לעשות כל כך הרבה דברים עד כדי כך שהרבה פעמים אנו לא מבינות איך נכניס רק עוד דבר אחד ללוח הזמנים ובתוך כל זה אנו מנסות לשמור על שפיות וגם למצוא זמן להיות עם הילדים ברוגע.


אז איך עושים את כל זה? איך מכניסים גם זמן רגוע עם הילדים בנוסף לכל הדברים האחרים שאנו צריכות ו/או רוצים להגיע אליהם?

חולקת אתכן כמה טיפים שעוזרים לי לשריין זמן איכות עם הילדים שלי:

טיפ 1: הכינו תכנון שבועי יחד


אם באופן קבוע את מרגישה אשמה בתוכך על כך שאת לא מגיעה להעביר זמן בפעילות מהנה וכייפית עם הילדים במהלך השבוע, בסוף השבוע ו/או בחופשות, אז שבי עם הילדים ויחד תעלו רשימה של רעיונות איך להעביר את הזמן בכיף יחד – זה יגרום להבדל עצום בהרגשה שלך! את יכולה לבקש מהילדים להכין רשימה של דברים שהיו רוצים לעשות איתך, תכיני גם את רשימה משלך ואז תחליטו ביניכם מתי תעשו כל דבר.





טיפ 2: שרייני זמן איכות עם הילדים שישתלב עם העשייה היומיומית שלך.

ברגע שיש לך רשימה של רעיונות ופעילויות להעביר את הזמן עם הילד או הילדה שלך, תדאגי לשלב אותם לתוך לוח הזמנים השבועי שלך. מומלץ לחלק את הפעילויות לפשוטות יותר ולמורכבות יותר בהתאם לזמנים בהם את עסוקה או פנויה יותר. קחי בחשבון שהפעילויות לא חייבות להיות מורכבות – אבל הן כן צריכות להיות עם כוונה! פעילות פשוטה יכולה להיות לשחק משחק קצר, להכין מתכון יחד במטבח, להתנסות בהכנת יצירה בעיסת נייר יחד או פשוט לשתות יחד כוס שוקו ולפטפט בשקט ובלי הסחות.



טיפ 3: התנתקי מהכל


בזמן שאת מבלה זמן איכות עם הילד שלך, חשוב שתהיי נוכחת איתו ב 100%. תשאירי את הנייד והמחשב בחדר אחר או תשתיקי אותם כדי למנוע הסחות דעת ואל תנסי לעשות עוד דברים במקביל. הילד שלך לא צריך להתחרות על תשומת הלב שלך עם אף אחד ועם שום דבר אחר בזמן שאתם מעבירים את הזמן יחד. העובדה שאת תגדישי 10, 15, 20 דקות עבורו תגרום לו לתחושה מאד משמעותית ועמוקה שהוא חשוב, שהוא משמעותי, שהוא מרכז העולם עבורך. עם תחושה כזו הוא יצא אל העולם. זו תחושה שתעצים אצלו את הבטחון העצמי.

טיפ 4: הפכי סידורים ואת עבודות הבית השגרתיות לחוויה מהנה וכייפית

כאמא עובדת ועסוקה עד מעל הראש, אני מבינה כמה מאתגר למצוא את האיזון בין כל הדברים שמתחרים על תשומת הלב והזמן שלך, כמו עבודות הבית, הסעה לחוגי הילדים, קניות ועוד. אחד הדברים שלמדתי עם השנים הוא למצוא דרך להפוך את הסידורים ועבודות הבית השגרתיות להזדמנות לבלות זמן איכות עם הילדים, כמו:

-לשתף את הילדים בהכנת ארוחת הערב;

-להפוך את הקניה בסופר לסוג של משחק בהשראת ׳חפש את המטמון׳;

-לשים מוזיקה טובה בזמן תליית וקיפול הכביסות.

הבנת את הרעיון, כן?!

טיפ 5: תהיי יותר נוכחת בתחילת ובסוף היום



יש חשיבות אדירה לאינטראקציה שלך עם הילדים בקצוות של היום. גם אם את לחוצה מבפנים, חשובה איכות האינטראקציה שלך עם הילדים. חשוב שהאינטראקציה תהיה חיובית כדי שיתחילו ויסיימו את היום עם הרגשה טובה. חיוך שלך וכמה מילים שנותנות תחושה של אכפתיות ישנו להם את כל החוויה.





טיפ 6: צרי הרגלים

משאירה לך לחשוב על הרגלים משלך עם הילדים, כל מיני דברים קבועים שהילדים ואת מצפים שיקרו במהלך השבוע כמו ארוחת ערב משותפת או כמה דקות לפני שכל ילד הולך לישון - אלו הזדמנויות לדבר על איך עבר היום, לאפשר לילד לשתף משהו שמפריע לו ולתכנן קדימה דברים משותפים.






טיפ 7: חשבי מחוץ לקופסא

אם לא יוצא לכם למצוא זמן להעביר את הזמן יחד אז תמצאי דרך יצירתית אחרת להבהיר לילד שלך שאת חושבת עליו ואוהבת אותו.

הנה כמה רעיונות:

-להפתיע אותו בפתק ממך בתוך קופסת האוכל.

-להתקשר אליו במהלך היום.

-לשלוח לו הודעת ווטסאפ קצת מצחיקה...

לסיכום,

אני רוצה לאחל לך הרבה הצלחה, שתמיד תיהני מאיזון בין כל תחומי החיים תוך גידול ילדים מאושרים שיודעים כמה שאת אוהבת אותם.

מקוה שחידשתי לך, ולו בקצת, עם עוד דרכים ליצירת זמן איכות עם הילדים.

אם התוכן הזה תרם לך, מוזמנת לספר פה בתגובות מה מהטיפים את מאמצת או מה את כבר עושה ועובד לך.

ולסיום, הנה קישור להדרכה שיצרתי כעוד דרך לבילוי זמן איכות עם הילדים ביצירה: ממש כאן.

שלך באהבה,

אמירה

116 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page